Varma armar

För några dagar sen var det kallt och blåsigt ute och jag ville ha något varmt på händerna som inte
var mina klumpiga vintervantar. Jag letade och letade men kunde inte hitta mina armvärmare från i höstas, och insåg att det var dags att göra ett par nya. 

Efter att ha lånat och läst Modemanifestet var jag inspirerad att skapa ett par av något från second-handen (ja, det är ett ord). Där hittade jag en billig, kort kofta som såg lite krympt ut, men som ändå hade väldigt fina mönster på ärmarna. Den verkade även passa min armbredd - en viktig grej med tröjor som ska bli armvärmare är att de inte får sitta för löst för då kommer de inte sitta bekvämt runt handen sen när de är klara. Men jag hade funnit min heliga graal och satte igång att omforma. 

Det finns många sätt att göra armvärmare på. Det enklaste är att ta en ärm som sitter ordentligt tajt runt din arm och bara fålla högst upp samt klippa upp och kanta ett hål för tummen. För det här paret valde jag att sy in ett resårband i fållen så de sitter uppe ordentligt, samt kanta hålet för tummen med samma garnfärg som i fållen. Fint!


No comments:

Post a Comment