Leverans från Kina

Det ringde på dörren en dag. Där stod brevbäraren med ett paket.

Jag har inte varit med om det förut, att brevbäraren ringer på och ger mig paketet i handen. Tänk om det var så varje dag, att man fick säga hej till brevbäraren. Eller ännu bättre: att brevbäraren inte hade så mycket press på sig att hinna, skynda, hinna och hade möjlighet att ta det lite lugnt och säga hej och ge paket.

Paketet jag fick kom från Kina, Hong Kong närmare bestämt. Vad som fanns i paketet?

Instax-film! Fick ett paket från Sverige också, med utgången Lomo-film. Eftersom jag läst att Lomo-film redan från början är något slags utgången lågkvalitetsfilm så hoppas jag att en extra utgången rulle ska ge fina färgeffekter. Har laddat min gamla Olympus som jag inte fotat med på flera år och det ska bli jättekul att fota analogt igen. Ska peta in den andra Lomo-rullen i min Holga tänker jag. 135-film i mellanformatskamera ger jättefina resultat, speciellt om man skannar filmen på så sätt kan jobba med de håliga kanterna också. Kanske hamnar du på en bild?

No comments:

Post a Comment