Vårens Väska/ A bag for Spring (scroll down for english)


Flera gånger i veckan åker jag tåg från en station som heter Triangeln. Den är stor och futuristisk och påminner lite om glaspyramiden ovanpå Louvren. Ibland känns det som den enda vägen jag cyklar i Malmö är mellan min port och Triangeln. Så är det naturligtvis inte, men på den vägen har jag mina faoritknyckar. Jag vet precis vart jag vill snedda och vart jag ska luta mig för att hamna snyggt i kurvan runt rondellen.

Jag tänker att jag ska förgylla den cykelvägen med Vårens Väska. Den här:

Med trianglar på. Triangeln - trianglar. Humor!

Och för att jag var inspirerad av den här tavlan. Och för att jag har en flaska med lim som gör att man kan klistra fast grejer på andra grejer (decoupagelim)(löjligt namn, löjligt kul). Och en stor flaska med guldfärg.

Såhär enkelt är det att göra Vårens väska: 1. Köp väska på second-handen 2. Klipp ut tygbitar 3. Klistra fast tygbitar.4. Måla med guldfärg. Eller annan färg. 5. Vänta tills allt torkat och måla över allt med ett lager lim till. 6. Vänta igen (astråkigt) - Vårens Väska är klar!

I take a train from a station called "the Triangle" several days a week. To get to the station I ride my (neon green) bike and sometimes I feel like that's the only part of my city that I see. Back and forth from the station. So this spring I'm going to put a gold lining to that little bike ride to the Triangle station with a - ta da! - triangle bag! 


This was also inspired from my stong desire to glue things onto other things, my huge bottle of golden craft paint and this piece of DIY art.

Super simple to make: 1. Find cheap, unloved bag in thrift/2nd hand store 2. Cut out pieces of cotton fabric with pretty patterns 3. Glue the pieces to your bag using decoupage glue (or Mod Podge) 4. Paint patterns or fill in blanks with gold craft paint, or any other colour you adore 5. When dry, paint another layer of glue on top of it all and wait (zzzzz...) until all dry 6. Woho! Your bag for spring is done!

No comments:

Post a Comment